Blogolunk / Diéta / Szépség

Fogyni szeretne? Akkor soha ne egyen hideg ételt!

loading...

Több amerikai egyetem által végzett tanulmány különös eredménye, amely mindenkinek hasznos lesz, aki meg akar szabadulni a súlyfeleslegtől.

Több amerikai egyetem kutatói, akiknek cikke az Appetite című folyóiratban jelent meg, két héten át figyelték egy New York-i kávézó látogatóinak viselkedését, ahol többek között szendvicseket szolgálnak fel. A vásárlók választhattak, hogy hidegen vagy felmelegítve kérik-e a szendvicsüket. A kutatók észrevették, hogy azok, akik a hideg szendvicset választották, kétszer nagyobb valószínűséggel vásároltak valami más élelmiszert, például ropit vagy kekszet, mint azok, akik a meleg szendvicset részesítették előnyben.

Hasonló viselkedést tapasztaltak a hideg és meleg italokat kínáló kávézók vásárlóinál is – ha egy vásárló hideg italt választott, háromszor nagyobb valószínűséggel vásárolt mellé croissant-t vagy muffint, mint ha meleg italt.

loading...

A kutatók szerint ennek az lehet az oka, hogy az emberek tudat alatt a hideg ételt vagy italt kevésbé táplálónak érzékelik, és ösztönösen igyekeznek extra élelmiszert felhalmozni, hogy csillapítsák az éhséget.

Van egy másik magyarázat is: az étel hőmérséklete befolyásolja az aromáját és az ízét – minél magasabb, annál intenzívebb. Ennek eredményeképpen a forró étel erősebb hatást gyakorol az érzékekre, mint a hideg étel, ami befolyásolja a jóllakottság érzését.

„Nem tudjuk, hogy azok, akik a hideg ételeket kedvelik, többet nyomnak-e, mint azok, akik a meleg ételeket szeretik” – magyarázta a tanulmány egyik szerzője, Maureen Morrin, a Rutgers Egyetem professzora. – Eredményeink azonban azt sugallják, hogy azok számára, akik kontrollálni akarják a táplálékbevitelüket, érdemes a meleg ételeket és italokat előnyben részesíteni a hidegekkel szemben, ha van választásuk.

Reméljük, a cikk elnyerte a tetszését és nem felejti el, hogy megossza a barátaival és családtagjaival is. Köszönjük.

Facebook Hozzászólások
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial