Hirdetés

Egészség / Tippek

5 lábgyakorlat, amely csökkenti a csípő, a térd és a hátfájdalmakat

cghgfhdfh8x400

Hirdetés

loading...

Talán furcsának hangzik, de a lábak állapota a teljes testre hatással van. A lábak minden nap keményen dolgoznak. Erre a fontos testrészre nagyon oda kell figyelni, mert így több fájdalmat is enyhíthetsz. 5 olyan gyakorlatot mutatunk, amelyekkel erősítheted a lábaidat, így a csípő, a hát és a derékfájdalmakat is kiküszöbölheted, csökkentheted.

 1. Nyomd a padlót a lábujjaiddal

Ahogy minden testrészt, a lábakat is be kell melegíteni. A lábujjaiddal nyomd a padlót, ez tökéletes bemelegítés, ráadásul még kellemes is. Állj egyenes háttal, a térdeidet kissé hajlítsd be, nyomd a padlót a lábujjaiddal, amennyire csak tudod és maradj ebben a pózban pár másodpercig, majd lazítsd el a lábujjaid és ismételd meg tízszer a gyakorlatot.

2. Sétálj lábujjakon

A gyakorlat nem csak balerináknak javasolt. Ez a gyakorlat erősíti az izmokat és az inakat. A gyakorlat nagyon könnyű, állj a lábujjaidra és 20 másodpercen keresztül sétálj. Tarts 15 másodperc szünetet és kezd újra, ötször végezd el a gyakorlatot.

3. Bokaforgatás

A bokák egészsége fontos a járáshoz. Amikor a bokák izmai feszülnek, vagy merevek a test más izmai vannak megterhelve, ez azonban különböző fájdalmakhoz vezethet. A merev bokaizmok miatt akár csípő, hát és térdfájdalmak is érzékelhetőek.

A bokaforgatás gyakorlatot a legjobb ha fekve végzed. Emeld fel az egyik lábad amilyen magasra tudod és 10 másodpercen keresztül körkörösen mozgasd a bokád. A másik bokáddal is végezd el a gyakorlatot és ismételd meg többször.

4. Talpgyakorlat

Hirdetés

loading...

A gyakorlattal jól átmozgathatod a talpaidat, mivel rengeteg izmot megtornáztat ez a gyakorlat. A talpak edzése azért fontos, mert hozzájárulnak az egyensúlymegtartásához.

A gyakorlathoz szükséged lesz egy gumiszalagra, amit edzéseken használnak. Feküdj le a földre és nyújtsd ki a lábaidat. A szalagot rögzítsd egy szék, vagy ágy lábához és dugd bele a talpad. Próbáld meg húzni, tartsd úgy a lábadat 5 másodpercig. A másik talpaddal is végezd el a gyakorlatot. Ismételd meg tízszer.

5. Vedd fel a ceruzát a földről a lábujjaiddal

A gyakorlat szinte bárhol elvégezhető, mert csak egy ceruzára lesz szükséged. Tedd a földre a ceruzát és egyenes testtartással nyúlj le érte a lábaddal. Emeld fel a lábujjaiddal és tartsd 10 másodpercig, majd hagyd, hogy a földre essen a ceruza és végezd el a másik lábaddal is a gyakorlatot. Mindkét lábaddal ötször végezd el a gyakorlatot.

A gyakorlatok 20 perc alatt elvégezhetőek. Hogy elérd a kívánt hatást 2-3 naponként ismételd meg a gyakorlatokat.

Reméljük, a cikk elnyerte a tetszésed és nem felejted el, hogy megoszd a barátaiddal és családtagjaiddal is. Köszönjük.

Forrás: ketkes.com

Facebook Hozzászólások
Itt tudod kedvelni és megosztani a bejegyzést:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial