Blogolunk / Egészség / Tippek

Lehet, hogy Te is fibromialgiától szenvedsz – természetes gyógymódok a kezelésére

Hirdetés

loading...

A fibromialgia olyan betegség, amely a lakosság 4% -ánál fordul elő, leginkább a 40 és 50 év közötti nőknél. Ez a betegség nem azonos az ízületi gyulladással, mert bár hasonló ízületi fájdalmat okoz, nem okoz gyulladást

Ennek a betegségnek az eredete ismeretlen, de a közelmúltban végzett vizsgálatok szerint a fibromialgia genetikai hajlamot mutat, mivel a különböző családtagok körében gyakran előfordulhat.

A fibromialgia tünetei

A betegség leggyakoribb tünetei a következők:

  • Fájdalmas izmok, amelyek összekapcsolják a csontokat, az ínakat a test különböző részeiben, mint a vállak, a nyak, a csípő, a karok, a lábak és még a szem izmai is
  • Nagy érzékenység a test bizonyos részeinek megnyomásakor
  • Fáradtság
  • Álmatlanság
  • Depresszió
  • Gyakori fejfájás
  • Fájdalom az állkapocsban
  • Reggeli merevség
  • Karok és lábak duzzanata
  • Erős menstruációs fájdalom

A fibromialgia tüneteinek enyhítésére az egészségügyi szakemberek a fűszernövények és bizonyos növények fogyasztását javasolják, így az izmok lazíthatók és a fájdalom enyhíthető. Néhány ilyen növény a csalán, a kakukkfű, a citrusfélék (narancs, mandarin, citrom), fűz, gyömbérpor, körömvirág és almaecet.

Egészségügyi tippek a fibromialgiára

A magnéziumban gazdag ételeket, például spenótot, salátát, búzacsírát és sütőtökmagot kell fogyasztani, ami jó állapotban tartja az izmokat és az inakat. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a betegségben szenvedőknél csökkenthetik a fájdalom gyakoriságát a magnéziumban gazdag élelmiszerek fogyasztása.

Hirdetés

loading...

Növeld a szelénben gazdag ételek fogyasztását, ami csökkenti a fájdalomérzetet. Ezek közé tartozik a hagyma, a fokhagyma, a káposzta, a narancs, az uborka, a sütőtök és a brazil dió.

Tartalmazzon gyakran az étrended Citrusféléket, epret, cseresznyét és paprikát, mivel nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaznak.

Fizikailag aktívnak kell lenned. Például, biciklizz vagy ússz, a megfelelő izomtónus fenntartásához.

Amíg fájdalmat érzel az izmaidban, kerüld el a kimerítő gyakorlatokat az edzőteremben és ne emelgess nehéz súlyokat.

Reméljük, a cikk elnyerte a tetszésed és nem felejted el, hogy megoszd a barátaiddal és családtagjaiddal is. Köszönjük.

Facebook Hozzászólások
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial