Blogolunk / Egészség

Reggel vagy felkeléskor fáj a sarka? Ezt kell tudnia.

loading...

Amikor a láb egészségéről beszélünk, a “plantar fascia” kifejezést kell használnunk, mint nagyon fontos fogalmat. Ez az a vékony szalag, amely a sarkat a lábfej elülső részéhez köti.

Nagyon sok ember szenved lábfájdalomtól. Sok embernek van lábfájdalom-szindrómája, amelyet általában a talpi fascia sérülése, más néven talpi bőnye gyulladása okoz.

Ezt az állapotot elsősorban az ismétlődő mozgás vagy a súlygyarapodás okozza. A talp bőnye gyulladásra leginkább a sportolók, a terhes nők és azok az emberek hajlamosak, akik napjuk nagy részét állva töltik.

Találhat néhány olyan jogorvoslatot, amely segít a tünetek gyógyításában és megelőzésében, de jobban fogja érezni magát, ha végez néhány nyújtógyakorlatot, hogy ellazítsa az izmait.

Íme néhány gyakorlat, amely segít csökkenteni a talp bőnye gyulladás okozta fájdalmat:

Nyújtsa ki a lábát. Ezután nyomja a hüvelykujját a sarkára 15 másodpercig. Ismételje meg 3-szor. Ezután tegye ugyanezt a másik lábával.

Húzza fel a sarkát, és nyújtsa a lábát 15-30 másodpercig. Ismételje meg a gyakorlatot 3-szor mindkét lábával.

Fogjon egy hengeres tárgyat, például egy vizes palackot, és helyezze a lába alá. Görgesse egy percig, majd ismételje meg a másik lábával.

Íme néhány egyéb módszer, amellyel megbirkózhat az állapottal, és megkönnyebbülést találhat:

Bemelegítés

loading...

A bemelegítés bármilyen fizikai munka vagy testmozgás előtt elengedhetetlen, hogy megvédje az inakat és az izmokat a hirtelen mozdulatok során bekövetkező sérülésektől.

Rendszeres testmozgás

Ha depresszióban szenved, ellenőriznie kell a testsúlyát és rendszeresen mozognia kell. Edzés közben az ízületek és az izmok megnyúlnak, így csökken a lábszalagok megfeszülésének kockázata.

Megfelelő lábtámasz

Fontos, hogy a láb optimális egészségéhez megfelelő lábbelit viseljen. Ezek segítenek a lábainak biztonságban maradni, miközben megfelelő alátámasztást nyújtanak.

Egészséges testsúly fenntartása

Ellenőrizze a testsúlyát, hogy elkerülje a lábára ne nehezedő extra nyomást, ami fájdalmat okozhat.

Pihenés

Ügyeljen arra, hogy a sarka és a lába ne legyen állandóan mozgásnak és nyomásnak kitéve. Gondoskodjon arról, hogy elegendő pihenést kapjon.

Nagyon fontos, hogy egészségesek legyenek a lábaink, ezért ugyanúgy gondoskodnunk kell róluk, mint bármely más testrészünkről. Ha kételkedik abban, hogy Önnél ez a betegség fennáll, keresse fel orvosát, hogy kiderítse, igaz-e a feltételezés. Valószínűleg az életmódjában, az étrendjében és a testmozgásban is változtatnia kell.

Reméljük, a cikk elnyerte a tetszésed és nem felejted el, hogy megoszd a barátaiddal és családtagjaiddal is. Köszönjük.

Facebook Hozzászólások
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial