Blogolunk / Egészség

Az inzulin hormon – amit tudnod kell

loading...

Az elhízás és a metabolikus szindróma földjére vezető út az inzulin nevű hormonnal kezdődik és végződik. Az inzulin a cukrot zsírrá alakítja át. Az inzulin serkenti a zsírsejtek mennyiségének növekedését. Minél több az inzulin, annál több a zsír.


Az inzulinrezisztencia alacsony energiaszintben és hangulatingadozásban nyilvánul meg. Magas vérnyomáshoz, szív- és érrendszeri betegségekhez, rákhoz, cukorbetegséghez, köszvényhez, gyomorégéshez, szenilis demenciához és korai öregedéshez vezet.
Fontos tudni, hogy az inzulin megzavarja a nemi hormonok működését, és meddőséghez vezethet. Az inzulin miatt a haj ott nő, ahol nem akarjuk, és ott hullik ki, ahol nem akarjuk.


Ha blokkolja az inzulint, a zsírsejtek kiürülnek. Blokkolja az inzulint, és nagyon hamar helyreáll a koleszterinszint, a krónikus gyulladás lecseng, a vérnyomás és a vércukorszint pedig csökken. De ahhoz, hogy ilyen hatást érjünk el, az inzulinkorrekciós módszereket tökéletesen el kell sajátítani.


AZ INZULINSZINT KORRIGÁLÁSÁRA VONATKOZÓ AJÁNLÁSOK:

  1. Távolítsa el étrendjéből a gyorsan ható szénhidrátokat: lisztet, fehér rizst, cukrot, cukorpótlókat és édesítőszereket. Ezek azok a szénhidrátok, amelyek a vér inzulinszintjének megugrását váltják ki. Kis mennyiségű stevia, néhány datolya és “lassú” szénhidrátok, mint például édesburgonya (jamgyökér), sütőtök, engedélyezettek.
    Például cserélje le a hagyományos zabpehelyből (vagy reggelizőpehelyből), pirítósból és narancsléből álló reggelit szalonnás omlettre vagy tejfölös túróra. Vezesse be étrendjébe a dióféléket, magvakat és bogyós gyümölcsöket.
    Ne feledje, hogy az iparilag előállított élelmiszerek és italok (gyümölcslevek) rejtett cukrot és más nemkívánatos élelmiszer-adalékanyagokat tartalmazhatnak.
  2. Fogyasszon naponta legalább 400 gramm zöldséget nyers és főtt formában. Úgy értem, zöldségeket, nem gabonaféléket. Ne feledkezzünk meg a gombáról, a csírákról és a leveles zöldekről sem.
  3. Minden étkezésnek tartalmaznia kell állati és/vagy növényi eredetű fehérjét. Mivel a fehérjetartalmú ételek az inzulinszintet is megemelhetik, a fehérje mennyisége nem lehet több napi háromszor 25-45 grammnál.
  4. Az étkezések között legalább 4-6 órának kell eltelnie. Ellenkező esetben az inzulinszintnek nem lesz ideje visszatérni az alapszintre az előző étkezés után. Ha úgy érzi, hogy három órával az étkezés után sürgősen nassolnia kell, az biztos jele annak, hogy inzulinrezisztenciája van és instabil a vércukorszintje.

KERÜLJE A NASSOLÁST, AMENNYIRE CSAK LEHETSÉGES.

loading...

Az állandó nassolás és a gyakori étkezések az inzulinszintet magasan tartják. Ez a szokás még alacsony szénhidrát- vagy kalóriaszegény étrend mellett is magasabb inzulinszinthez vezet.
Ha nem tud tartózkodni a nassolástól, próbálja meg növelni a fehérje mennyiségét a főétkezésben. Vagy igyon meg egy pohár tiszta vizet, várjon 20 percig, és nézze meg, hogy a nassolási vágy megszűnik-e. Ha ez nem működik, nassoljon magas zsírtartalmú ételeket (diófélék, magvak, kakaóbab). Ne feledje, hogy a zsíros ételek önmagukban nem növelik az inzulinszintet!


Próbáljon meg nem nassolni vacsora után. Nem cél, hogy teli hassal feküdjön le. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy lefekvés előtt 3-4 órával vacsorázzon. Az éjszakai szünet (a vacsora és a reggeli között) legalább 11-12 óra legyen. Az energiatartalékok körülbelül felét az étkezés után 8-10 órával a zsírégetés fedezi. A zsírégetés gyors növekedése 11 óra étkezés nélkül kezdődik. Másrészt a hosszan tartó koplalás az izomszövet elvesztéséhez vezet.

  1. Fogyasszon legfeljebb fél csésze (120 gramm) cukrozatlan gyümölcsöt. Ide tartoznak a bogyós gyümölcsök, az avokádó, az alma vagy az olajbogyó.
  2. Rágja meg alaposan az ételt. Így segít az emésztőrendszernek, hogy már a szájban elkezdje az emésztést, és elegendő időt ad a szervezetnek a jóllakottsági hormon felszabadításához.
  3. Ne feledkezzünk meg a probiotikumokról! A barátságos mikroflóra fokozza az egészségét, és kiöblíti a méreganyagokat, különösen a nehézfémsókat.

VIGYÁZAT!

Minden étrendi változtatást fokozatosan kell végrehajtani. Az anyagcserében bekövetkező hirtelen változások a trigliceridszint és a “rossz” koleszterinszint átmeneti emelkedéséhez vezethetnek. A köszvényre hajlamos embereknél a húgysavszint átmenetileg megemelkedhet, és rohamot válthat ki.


Továbbá, ha Ön gyógyszeres kezelést, például vérnyomáscsökkentő gyógyszereket vagy cukorszint-csökkentő gyógyszereket szed, akkor a diéta és a gyógyszeres kezelés együttes hatása érvényesülhet.
Egy olyan erős hormon, mint az inzulin egyensúlyának helyreállítása pozitív hatással lesz a többi hormon egyensúlyára, és elkezdi visszafordítani a betegségeket.

Facebook Hozzászólások
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial