Egészség / Tippek

Szedj D vitamint 3 hónapon keresztül és minden betegséged elmúlik, mintha varázslat lenne!

szedj-d-vitamint-3-honapondhfhdfhd2

Hirdetés

A nemrégiben megjelent kutatások szerint a gyerekek 70%-a nem jut elég D vitaminhoz, míg a felnőttek 75%-a. A D vitamin pedig nagyon fontos a szervezet számára és nagyon hasznos. Rengeteg betegség megelőzéséhez hozzájárul, mint a rák, a szívproblémák és a cukorbetegség. A D vitamint tehát be kell iktatni a mindennapi étkezésekbe. A legnagyobb gond, hogy az emberek nem tudják, hogy D vitamin hiányuk van, mivel csak vérképből mutatható ki. Olvasd el a cikkünket, mert olyan dolgokat mutatunk be, amiket biztosan nem tudtál a D vitaminról.

Mi a D vitamin?

A D vitamin megtalálható a zsírszövetekben és a májban. A zsírsejtek képesek elraktározni a D vitamint. Ez a vitamin különbözik a többitől, mert a szervezetünk képes kivonni az ételekből, de a legjobb forrása a nap. Fontos, hogy minél több olyan élelmiszert fogyasszunk, amelyben megtalálható ez a vitamin és amikor lehetséges napozzunk. Amint azt már említettük, a D vitamin hiánya csak vérképből mutatható ki. Ez a vitamin elengedhetetlen a kalcium felszívódásához. A hiánya akár a csontok elvékonyodását is okozhatja, sőt csontritkulást is. A rákos megbetegedések is kapcsolódnak a D vitamin hiányhoz, a mellrák, a prosztatarák, a vastagbélrák jelenti a legnagyobb veszélyt.

Vannak betegségek, amelyek a D vitamin hiányának a következményei lehetnek

Asztma – fogyassz több D vitamint, hogy javítsd a tüdőműködését és elkerüld a légzőszervi betegségeket.

Csontritkulás – a D vitamin elengedhetetlen a kalcium hasznosulásához. Fogyassz több D vitamint, hogy elkerüld a csonttöréseket.

Gyulladások – a D vitamin hiánya az immunrendszerre is kihat, ezért fontos a megfelelő D vitamin bevitel.

Allergia – egy új kutatás szerint az allergiás gyermekeknek D vitamin hiányuk is van.

Hirdetés

Depresszió – ha a szervezet D vitamin szintje alacsony, depresszióssá válhat az egyén.

D vitaminban gazdag ételek: halolaj, tej, narancslé, gabona, szárított gomba, tojássárgája. Ha D vitamin hiányod van, menj el orvoshoz, ahogy már írtuk, a hiánya rengeteg betegséghez vezethet, mint az influenza, köszvény, gyulladások és sok más. A D vitamin tabletta is megoldás lehet, főleg a téli hónapokban.

Napi D vitamin szükséglet:

50 éves kor alatt: 400-800 egység/nap.

50 éves kor fölött: 800-1000 egység/nap.

Forrás: ketkes.com

Facebook Komment