Hirdetés

Egészség / Tippek

Így próbálj lefogyni a pajzsmirigy alulműködés diéta segítségével

111hurthr1

Hirdetés

loading...

A pajzsmirigy alul-, vagy túlműködés vérvizsgálattal kideríthető. Alulműködés esetén a vér TSH hormonszintje emelkedik, túlműködéskor pedig csökken. A rossz működés tünetei változóak, és alattomosak, mert kezdetben alig észrevehetőek: fáradtság, ingerültség, kimerültség, aluszékonyság, fogyás, hízás, alvás-, melegségérzet jelentkezhet.

A SZÉNHIDRÁT HATÁSA A PAJZSMIRIGYRE

Mára már az is megállapítást nyert, hogy a pajzsmirigy gondok a szénhidrátalapú táplálkozással is összefüggésben állnak.  Az egyik (Wolfgang KoppTáplkozás, evolúció és a pajzsmirigy hormonszintek: kapcsolat a jódhiány okozta rendellenességekkel című) tanulmány leírja, hogy pajzsmirigy alulműködésre a paleolit táplálkozás jótékonyan hat, mert a csökkent szénhidrátbevitel mellett kevesebb pajzsmirigyhormon is elegendő a szervezetnek. Tehát az étkezési szénhidrát mennyiségétől is függ a pajzsmirigy hormonszintje!

BÖJTÖLNI TILOS!

Önkénteseken vizsgálták a pajzsmirigy-hormonok és a böjt kapcsolatát. Az éhezés megkezdése után 24 órával már csökkenni kezdett a T3 hormonszint, négy-hat nappal később pedig már a kontroll szint alá esett 50%-kal. Tehát a böjt, a koplalás rossz hatással van a pajzsmirigy hormonműködésre.

FOGD VISSZA A SZÉNHIDRÁTBEVITELT!

Hirdetés

loading...

A szénhidrátbevitel megváltoztatja a hormontermelődést, amely növekedett jódigényt von maga után. Amikor 10000 évvel ezelőtt a mezőgazdaság bevezetésekor őseink a megszokott magas fehérje és alacsony szénhidráttartalmú étrendjüket felcserélték a magas szénhidrát, alacsony fehérjebevitelre, akkor lassan elkezdett romlani a pajzsmirigy-hormontermelődés.

EZT EDD PAJZSMIRIGY ALULMŰKÖDÉS ESETÉN!

Étrend: a fehérjék és vitaminok fogyasztását kell emelni, pl. tej, tejtermékek, sovány húsok, friss érett gyümölcsök, nyers zöldségfélék.
Szénhidrátok: minél kevesebb szénhidrátot fogyassz, akkor is a teljes kiőrlésű verziót keresd.

  • Fogyassz kókuszolajat!
  • Minden nap sétálj 20 percet!
  • Fogyassz minél több olajos magvat
  • Kerüld a szója és a káposztafélék fogyasztását, ezek lassítják a pajzsmirigy működését.

Reméljük, a cikk elnyerte a tetszésed és nem felejted el, hogy megoszd a barátaiddal és családtagjaiddal is. Köszönjük.

 

Facebook Hozzászólások
Itt tudod kedvelni és megosztani a bejegyzést:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial