Recept

Ha ismersz olyat, aki mandulatejet vesz, szólj, hogy hagyja abba! Itt van, miért!

kugkugilu

Hirdetés

A mandula nagyon egészséges, egészséges zsírok, flavonoidok, antioxidánsok és vitaminok találhatóak benne. Ezért ha rendszeresen fogyasztod, energikusabb és egészségesebb leszel tőle. A mandulatejet is sokan fogyasztják, mert úgy gondolják, hogy egészségesebb mint a tej, pedig ez a változat nem olyan egészséges mint hiszik.

A boltban kapható mandulatej több vizet, cukrot és adalékanyagot tartalmaz, mint mandulát. Egy doboz mandulatejben átlagosan egy maréknyi mandula van. A kutatások kimutatták, hogy a mandulatejben átlagosan 2 % mandula van, édesítőszereket, vizet, A, E, D vitaminokat adnak hozzá, na meg sűrítőanyagot.

Hirdetés

Egy doboznyi mandulatejet kellene meginni ahhoz, hogy a szervezet megkapja a szükséges tápanyagokat. A kalóriatartalma is alacsony, egy bögrényi mandulatejben 30 kalória van, míg egy kis adag mandula 160 kalóriát tartalmaz, ez is jól szemlélteti milyen kevés mandula van benne, ráadásul még drága is.

A nyereség jelentős, 2014-ben a növényi alapú tejek értékesítése 50 százalékkal emelkedett. A mandulatejbe sűrítő anyagot is kevernek, ami gyulladást okozhat az emésztőrendszerben. Ezért azt javasoljuk, hagyd abba a megvásárolható mandulatej fogyasztását, ami nagyrészt vízből, édesítőszerből áll és alig van benne mandula. A házi mandulatej sokkal egészségesebb és az elkészítése sem bonyolult.

Mandulatej hozzávalói:

  • egy bögre nyers mandula
  • víz, amibe beáztatod
  • fél teáskanál vanília (kihagyható)
  • 3 bögre víz

Elkészítése:

  1. A mandulát tedd egy tálba és önts rá annyi vizet, ami ellepi, hagyd ázni egy éjszakán át.
  2. Öntsd le róla a vizet és a mandulát robotgéppel pépesítsd. Használd a robotgép legmagasabb fokozatát, hogy pépes legyen, majd öntsd hozzá a 3 bögre vizet.
  3. Több réteg gézen szárd le a keveréket.
  4. Keverj hozzá vaníliakivonatot, ha szeretnéd ízesíteni.
  5. Hűtőszekrényben 3 napig tárolható.

Forrás: ketkes.com

Facebook Komment